Ana içeriğe atla

Volkswagen soruşturması Nedir bu Volkswagen Skandalı

Volkswagen ne yaptı neleri eksik bıraktı 

Volkswagen neyle suçlanıyor?


ABD'nin Çevre Koruma Müdürlüğü (EPA) geçen hafta Volkswagen'in dizel motorlu araçlarına fabrika çıkışında yapılan egzoz emisyon testlerinin hatalı olduğunu açıkladı.
Raporda Alman otomobil üreticisine yarım milyon aracı piyasadan toplama çağrısı yapılıyordu.
Aslında otomobil firmaları sorunlu hava yastığı, fren sistemleri veya vites kutusu sorunları gibi nedenlerle araç geri çağırma durumuna alışık. Ancak bu kez durum biraz farklıydı.
Volkswagen raporda dizel motorlu araçlara yerleştirilen bir yazılım sayesinde aracın karbon emisyonlarını bilinçli şekilde olduğundan düşük göstermekle suçlanıyordu.
Raporda 'kasıt' iddiasının bulunması, Volkswagen yöneticileri hakkında soruşturma başlatılması ve şirkete dava açılması ihtimallerini gündeme getiriyor.
Beyaz Saray'dan yapılan açıklamada da gelişmeler için "Oldukça düşündürücü" yorumu yapıldı.

Ne kadar ceza kesilebilir?

EPA raporunda yönetmeliklere uymayan her araç için 37 bin 500 dolar ceza kesilmesi teklif ediliyor.
Volkswagen, ABD'de 2008'den bu yana 482 binin üzerinde dizel motorlu araç sattı. Bu da toplam ceza tutarının 18 milyar dolar ile daha önce görülmemiş seviyelere çıkabileceğine işaret ediyor.
Raporun yayınlanmasının ardından piyasalardaki ilk işlemlerin gerçekleştiği Pazartesi günü Volkswagen hisseleri Frankfurt borsasında yüzde 20 değer kaybetti ve şirketin piyasa değeri bir günde 14 milyar dolar eridi.

Şirketin tepkisi ne oldu?


Volkswagen'nin ABD operasyonlarının başındaki isim Michael Horn ilk açıklamasında ABD'li yetkililere karşı dürüst olmadıklarını itiraf etti ve "Dürüst davranmadık ve işi batırdık. Özür dileriz" dedi.
Yeni Passat modelinin lansmanında konuşan Horn, kesilecek cezayı ödemeye hazır olduklarını da dile getirirken, Associated Press haber ajansı şirketin gelebilecek cezaları karşılayabilmek amacıyla 7,3 milyar dolar nakit fon ayırdığını aktardı.
Horn özür konuşmasına şöyle devam etti:
"Bu tür davranışlar ve uygulamalar şirketimizin değerlerine tamamen aykırı. Bedeli ne olursa olsun ödemeye ve bu tür olayların bir daha yaşanmaması için gereken her türlü tebiri almaya hazırız."

Avrupa ne yapıyor?

Tüm bu gelişmeler sadece ABD'yi kapsıyor. Ancak dünyanın en çok araba satan şirketi olan ve merkezi Almanya'nın Wolfsburg kentinde bulunan Volkswagen, Avrupa'da daha da güçlü bir marka.
Sadece 2014'te Avrupa'da 1 milyonun üzerinde araç satan şirket, pazar payının yüzde 12,41'ine hakim.
Bu satış rakamını daha iyi anlayabilmek adına Türkiye'deki duruma bakılacak olursa, Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre 2014 yılı boyunca tüm markaların sattığı otomobil ve hafif ticari araç sayısı 767 bin 681 adetti.
Yani Volkswagen, 1 yılda Türkiye'de satılan araçtan daha fazlasını Avrupa'da tek başına satabilen bir marka.
Ancak şimdi bu pazar hakimiyetinin şirket aleyhine işleme olasılığı bulunuyor.
Her ne kadar Avrupa Birliği'nden Volkswagen araçları için soruşturma başlatılması için erken olduğu açıklaması gelse de, şirketin ABD'dekine benzer suçlamalarla karşılaşabileceği ifade ediliyor.
Fransa Maliye Bakanı Michel Sapin acilen soruşturma isterken, İngiltere'den gelen ilk açıklama soruşturmaya temel olacak yeterli kanıtın bulunmadığı yönünde oldu.

Volkswagen krizi, küresel skandala dönüşür mü?

 "Şimdi herkes 'Bu olay otomotiv sektörünün Libor skandalı mı?' sorusunu soruyor" diyor.
Libor skandalı, uluslararası finans kuruluşlarının küresel ödemelerde baz alınan Libor faiz oranlarını aralarında gizlice anlaşarak belirlediğinin ortaya çıkmasıyla patlak vermiş ve çok sayıda bankaya milyarlarca dolarlık ceza kesilmişti.
Westcott, krizin küresel skandala dönüşüp dönüşmeyeceğini söylemek için henüz erken olduğunu ifade etse de "Ancak artık baskı küresel otomotiv devlerinin üzerinde. Tüketicileri ve denetim yetkililerini kandırmadıkları konusunda herkesi ikna etmek durumundalar. Sorunun tüm sektörü ve tüm dünyayı kapsamadığını ispat etmeleri gerekecek" diyor.
ABD'nin soruşturmayı Volkswagen dışındaki üreticileri de kapsayacak biçimde genişlettiğini ifade eden Westcott şöyle devam ediyor:
"Farklı markalarda da benzer durumlara rastlarlarsa sonuçları çok ağır olabilir: Milyarlarca dolarlık cezalar, markalara güvenin yerle bir olması ve en kötüsü de insanların daha fazla karbon emisyonu yüzünden erken ölümler yaşamasından sorumlu tutulmak olası sonuçlardan bazıları."
ABD'deki soruşturmanın dizel motorlu araçlar için geçerli olduğunu hatırlatan Westcott, ABD'de dizel araçların pazarın yüzde 3'lük küçük bir bölümünü kapsadığını, ancak Avrupa'da bu oranın neredeyse yüzde 50'lere çıktığını da hatırlatıyor.

Arkadaşlar sayfamın daha fazla görülür duyulur olması için aşağıdaki 
Bunu Google'da önerin  G+1 İşaretini tıklayınız

                                                        

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Selfie çekerken ölenler

Selfie adam öldürüyorÖlmenin pekçok yolu olabilir  ama kısa süre önceye kadar hiç kimse, selfie çekmenin bunlardan biri olabileceğini hayal bile edemezdi.
Raylarda yürürken, yüksek bir binanın kenarından asılı halde veya bir köprünün üzerinde dengede dururken kendi fotoğrafınızı çekmenin çok ciddi sonuçları olabilir.
Son aylarda bu şekilde, selfie çekerken ölenler haberlere konu oldu.
Mashable internet sitesi geçen aylarda selfie çekerken ölen en az 12 kişi saydı. İngiliz bulvar gazetesi Mirror'a göre bunların sonuncusu bir binanın tepesinde selfie çekerken ölen Rus genç Andrey Retrovski'ydi. Rusya'da bu konudaki kaygılar o kadar büyüdü ki artık yetkililer bu tür selfie çekmenin tehlikelerini vurgulayan bir kampanya başlatmaya karar verdi. Rusya İçişleri Bakanlığı'nın kampanyasında "Sosyal medyadaki bir milyon beğeni bile bedelini hayatınız ve sağlığınızla ödemenize değmez" deniyor. Kampanya için trafik yasaklarını gösterenlere benzer işaretler tasarlandı.
İşaretlerd…

Osmanlı’nın kanatlı süvarileri: Deliler

Öylesine cesur hareket ederlerdi ki, insanları gölgelerinin bile öldürücü olduğuna inandırmışlardı.Deliler  1. BolumOsmanlı kara ordusunda görevli bir askeri birliğin ismidir. "Deli" adı verilen süvarilerden oluşan bu birlik, savaşlarda üstün cesaret göstermeleri ve farklı giyinme şekilleri sebebiyle bu isimle anılmıştır.Asıl olarak kendilerine kılavuz, rehber manasına gelen delil ismi verilmesine karşın, cesur ve korkusuzca düşmana atılmaları nedeniyle halk arasında deli olarak anılmışlardır. Deli adını almalarının sebebi gönüllü 20-25 yaş arası gençlerden oluşmalarıydı ve savaşlarda ordunun en ön saflarında çarpışmalarıydı. En tehlikeli görevlere korkusuzca atılmaları yüzünden bu ismi aldılar. Korkutucu bir görünümleri vardı. Silah olarak eğri pala, kalkan, mızrak ve bozdoğan taşıyan deliler, başlarına pars ya da benekli sırtlan derisinden yapılmış tüylü bir miğfer giyerlerdi. Kalkanlarını da yine kuş tüyleriyle süsleyen delilerin giysileri aslan, kaplan ve tilki postundan,…

Ağlamak Nedir İyimi Kötümü

Bu duyguyu  bastırmak kötü bir şey mi?Yakın zamana kadar ağlamanın nedeni konusunda bilim insanları ile yazarlar arasında anlaşmazlık vardı. Kral VI. Henry oyununda Shakespeare, "Ağlamak üzüntünün derinleşmesini önler" diye yazmış, Amerikalı yazar Lemony Snicket ise bu konuda şöyle demişti: "Bilin ki uzun bir ağlamanın ardından durumunuzda hiçbir değişiklik olmasa da kendinizi daha iyi hissedersiniz." Öte yandan Charles Darwin gözyaşını göz etrafındaki kasların işleyiş biçiminin gereksiz bir yan ürünü olarak görüyordu. Ona göre, bu kasların fazla kan akışını önlemek için arada bir kasılması gerekiyor, gözyaşı bunun sonucunda ortaya çıkıyordu. Fakat aynı zamanda Darwin, ağlamanın bebeklerin ebeveynlerin dikkatini çekmesine yaradığını da kabul ediyordu. Şimdi biliyoruz ki, en azından yetişkinlerin ağlaması, bazı duygusal uyarıcılara karşı karmaşık bir fizyolojik tepkidir. Ağlamanın en belirgin özelliği gözyaşı dökülmesidir, ama yüz ifadesi ve nefes alma şekli de değişi…